react js چیست

react js چیست

React JS یکی از سریع‌ترین و محبوب‌ترین کتابخانه‌ها (Library) جاوا اسکریپت است که توسط فیسبوک اینستاگرام و یک جامعه مستقل از توسعه دهندگان وب مدیریت و نگهداری می‌شود.

React یک Libarary متن باز و البته رایگان جاوا اسکریپت برای طراحی رابط کاربری است. این کتابخانه جاوا اسکریپت در ماه مه سال ۲۰۱۳ به صورت عمومی منتشر شد. جالب است بدانید که این فریم ورک در ابتدا توسط یکی از مهندسین فعال در فیسبوک به وجود آمد.

ReactJs این امکان رو به توسعه دهنده ها میده تا وب اپلیکیشن های بزرگ و پیچیده که داده ها رو بدون بارگزاری مجدد مدیریت میکنند ، بسازند.هدف اصلی ReactJS سادگی،سرعت و مقیاس پذیری است که در رابط کاربری برنامه عمل میکنه.ReactJS با ترکیب با کتابخونه ها و فریمورک های دیگه جاوا اسکریپت مثل AngularJs در MVC استفاده میشه.

کتابخانه React js این قابلیت را برای برنامه نویسان می دهد تا برنامه های کاربردی تحت وب طراحی کنند که بدون بارگزاری مجدد صفحه می توان اطلاعات آن را تغییر داد. هدف اصلی کتابخانه React js سریع بودن، قابل توسعه بودن و ساده بود آن است. این کتابخانه فقط بر روی رابط کاربری در برنامه ها کار می کند. React می تواند با نمونه MVC ارتباط برقرار کند. حتی می تواند با دیگر فریم ورک های جاوا اسکریپت یا کتابخانه های آن مانند Angular js در MVC به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرد.

در React js ، برای قالب بندی به جای استفاده از جاوا اسکریپت معمولی از JSX استفاده می شود. JSX یک جاوا اسکریپت ساده است که از HTML پیروی می کند و از این دستورات تگ HTML برای ارائه زیر کامپوننت ها در React استفاده می کند. زبان HTML به منظور پاسخ به فراخوانی های جاوا اسکریپت از سوی فریم ورک React پردازش شده است. در اینجا ما حتی می توانیم به زبان خالص قدیمی جاوا اسکریپت نیز کد بنویسیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
9 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.