معرفی زبان PHP

معرفی زبان PHP

زبان PHP برای طراحی صفحات اینترنتی دینامیک به کار می رود. در واقع ما دو نوع صفحه اینترنتی داریم، یکی صفحه اینترنتی استاتیک که توسط کدهای HTML نوشته می شود و دیگری صفحه اینترنی دینامیک که آن را می توان با زبان های مختلفی، از جمله PHP ، طراحی نمود.

یک صفحه اینترنتی استاتیک، نیازی به پردازش توسط سرور حاوی سایت ندارد. منظور این است که تنها کاری که برای مشاهده یک صفحه استاتیک لازم می باشد این است که کدهای HTML مربوط به آن صفحه، دریافت شده و در کامپیوتر کاربر، توسط یک نرم افزار مرورگر وب، نمایش داده شود. اما صفحات اینترنتی دینامیک باید ابتدا توسط سرور پردازش شوند، اطلاعات لازم برای نمایش به کاربر، به صورت کد، آماده شده و سپس این کدها توسط کامپیوتر کاربر، دریافت شده و توسط نرم افزار مرورگر اینترنت کاربر، نمایش داده شوند.

قابلیت پردازش اطلاعات در صفحات اینترنتی دینامیک، بسیار جذاب و کارآمد است و می توان از آن برای طراحی انواع سایت های قوی، هوشمند و با کاربرد ها و توانمندیهای سطح بالا استفاده کرد.

اگرچه زبان های مختلفی برای طراحی صفحات اینترنتی دینامیک به کار می روند، اما می توان گفت که PHP سرآمد این زبان ها است و کسی که قصد طراحی یک سایت دینامیک را دارد، بهتر است زبان PHP را یاد بگیرد.

برای یادگیری زبان PHP باید به این نکته توجه کنید که نمی توانید همانند HTML ، کدهای PHP را به سادگی در کامپیوتر شخصی خود اجرا کنید. برای اجرای کدهای PHP در کامپیوتر شخصی خود و مشاهده نتیجه در مرورگر اینترنتی کامپیوتر خود، باید یک سری پیش نیاز ها را نصب کرده و برخی تنظیمات را انجام دهید که این کار برای کسانی که تازه کار می باشند، دشوار بوده و حتی ممکن است از خیر آن بگذرند.

من نیز این کار را برای افراد تازه کار توصیه نمی کنم و پیشنهاد من استفاده از نرم افزارهای کمکی برای اجرای کدهای PHP می باشد. در واقع شما فایل های PHP خود را که حاوی کدهای php می باشند، ساخته و سپس توسط این نرم افزارها، اجرا می کنید و می توانید نتیجه را به کمک این نرم افزارها در مرورگر اینترنت خود مشاهده کنید. سپس زمانی که فایل های PHP خود را بر روی سرور حاوی سایت بفرستید، نتیجه نمایش به همان شکل خواهد بود.

دوستانی که صاحب سایتی هستند، باید دقت داشته باشند که سرور حاوی سایتشان، حتما از php پشتیبانی کند. معمولا در کنترل پنل هاستی (host) که خریده اید می توانید بفهمید که سرور حاوی سایت از PHP پشتیباتی می کند یا نه و حتی در صورت پشتیبانی، آخرین شماره از PHP که آن سرور پشتیبانی می کند نیز نمایش داده خواهد شد (البته امروزه دیگر خیلی بعید است که یک سرور از PHP پشتیبانی نکند). این مورد را برای کسانی تذکر دادم که دارای سایت هستند، اگر سایتی ندارید، می توانید بر روی کامپیوتر شخصی خود، برنامه نویسی PHP را تمرین کنید.

بنابراین برای آموزش PHP ابتدا یک نرم افزار مناسب برای اجرای کدهای PHP را به شما معرفی خواهم کرد و سپس کدهای PHP را آموزش می دهم. 

منبع

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
4 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.